10 reguli pentru produse promoționale de succes

Coperta 10 reguli pentru un produs promotional de succes

Ce produse promoționale să aleg pentru campania pe care o desfășor?  Este una din cele mai frecvente întrebări puse de un marketer. Cu atât de multe produse promoționale din care poți alege, este destul de dificil să decizi care din acestea sunt cele mai eficiente pentru campania sau afacerea dvs. Multe agenții și clienți își doresc produse ieftine, iar altele produse promoționale premium. Totul depinde de ce doriți să obțineți în campania de marketing, de strategie.

Un studiu recent realizat de Asociația Produselor Promomoționale (PPA) a scos în evidență că clienții doresc produse utile, de bună calitate, atractive și de bun gust. Dacă produsele tale nu îndeplinesc niciunul din cele 4 criterii ai putea să nu mai achiziționezi acele produse.  Totul ar fi o risipă dacă ai încerca acest lucru, mai ales că audiența căreia vrei să te adresezi nu va folosi acele produse promoționale.

Asigură-te că produsele sunt atractive și sunt de cea mai bună calitate. Există de asemenea și alte caracteristici secundare menționate în studiu cum ar fi: confort, unicitate și durabilitate.

Iată, totuși 10 sfaturi pe care noi le-am numit reguli și pe care le respectăm atunci când facem recomandări unui client în alegerea și utilizarea de produse promoționale pentru brand awareness, vizibilitate, promovare, etc

1) Crează-ți strategia

Nu vei putea distribui produse promoționale fără a avea mai întâi o strategie solidă. Ce dorești să obții oferind aceste produs promoțional ca și cadou?  Vrei să atragi mai mulți oameni în magazinul tău sau al companiei, să viziteze mai mult site-ul, sau ai alte obiective? Căută produsul care se potrivește cel mai bine obiectivului tău.

2) Calitatea contează când e vorba de produse promoționale pe care să le oferi cadou

Este o veche zicală “primești ceea ce plătești”  care poate fi adevărată în domeniul produselor promoționale. Obiectivul este de a găsi produsele care sunt cele mai calitative și vor fi folosite mai mult timp, pentru ca brandul companiei să aibă o expunere mai mare. Dacă veți achiziționa produse cu o valoare adăugată mai mare va crește și percepția consumatorului despre brand și va crea și o vizibilitate mai mare pentru ca logo-ul sau mesajul companiei să apară o perioadă de expunere mai îndelungată.

Să luăm spre exemplu banalul pix pe care parcă toată lumea îl folosește ca un clișeu…

Să zicem că unul dintre produsele promoționale pe care doriți să le folosiți în campania de Crăciun, este și un pix, un produs promoțional banal. Ați ales unul ieftin de 50 bani pe care doriți să-l personalizați cu logo-ul dvs. Nu vrem să acuzăm pe nimeni că fabrică pixuri proaste sau pe cineva că urmărește să cumpere doar produse ieftine sperând că acel produs va ajunge la o audiență cât mai mare, totul e de retenție și putem face o paralelă cu loialitatea dacă un produs promoțional este mai calitativ și se potrivește mai bine campaniei dvs. atunci el va fi mai bine “reținut” la propriu (mai exact cu sensul de păstrat) și la figurat (cu sensul de poziționat în mintea clientului). Ce preferați să faceți? O campanie cu 20.000 de pixuri ieftine sau 1.000 de pixuri de calitate, care pot fi și  multifuncționale, de exemplu cu una din funcțiile stylus, USB și lanternă. Răspunsul e oarecum diferit în funcție de situație și depinde de audiență, dar vă spunem că toată lumea oferă pixuri, și ce poate diferenția pixul dvs. de al altor companii este plus valoarea. Ea poate fi obținută prin personalizări ieșite din comun, cu un mesaj foarte creativ  full colour sau prin adăugarea de funcții noi.

Pix multifunctional vs pix normal

De obicei la un pix ieftin ai șansa să nu scrie deajuns de bine, și să nu placă din punct de vedere estetic sau al ergonomiei. Asta înseamnă că cineva va arunca acel pix în 2-3 săptămâni, poate chiar la prima utilizare.

Noi considerăm ca un produs să-și amortizeze valoarea investită este să stea la utilizator timp de 3-6 luni, depinzând aici și de valoarea investită în acesta.

Apropo de pixuri, îmi place când anumiți clienți povestesc cum folosesc pixurile altora pentru că cele care erau ale companiei, nu mai sunt sau fie sunt “furate” de pe birouri de diverși parteneri, asta înseamnă ca brandul e deja bine poziționat și că folosesc materiale promoționale de calitate. Oarecum poziționarea brandului și calitatea produselor promoționale au o legătură foarte puternică.

Gândiți-vă că unul dintre clienții dvs. primește de la partenerii săi și de la dvs. foarte multe pixuri normale, fiecare cu culoarea, forma și funcționalitatea sa. Clientul dvs. va face cadou mai departe acel pix sau îl va uita undeva printr-un colț de masina, deci impactul și brand awareness este aproape de 0, pentru că publicul țintă era clientul dvs.

Dar acesta este doar un exemplu de produs promoțional uzual care ar trebui să fie strâns legat de ceea ce se dorește a se comunica clientului legat de imaginea companiei. Mai mult decât atât poți distruge percepția clienților dacă vei dărui produse inferioare. 

3) Mărimea contează

Produsele promoționale sunt inutile dacă nu puteți printa numele companiei, logo, adresă sau număr de telefon. Aceste informații cruciale vor fi de ajutor celor care vă vor căuta. Produsele promoționale care sunt mai mici ca dimensiuni au logic un spațiu de personalizare mai mic pentru informații. Pixurile sunt convenabile dar au un spațiu foarte mic pe care să puneți mesajul. Bidoanele de apă personalizate și rucsacurile personalizate au un spațiu mult mai mare pentru a încăpea toate informațiile de care aveți nevoie. Dacă sunteți limitați la un spațiu restrâns folosiți doar logo-ul dvs. în loc de numele companiei care va apărea ca imagine reprezentativă în conștiința clienților dvs.

Sticla sport cu infuzorRucsac modern personalizat

Dacă vreți să faceți impresia potrivită imaginea contează. Produsele mici sunt ușor de transportat dar vor oferi un spațiu mai mic de reclamă. Reversul este că produsele mari au un spațiu mare pentru reclamă dar nu sunt tot timpul ușor de transportat și la îndemână decât dacă sunt articole de îmbrăcăminte. Va trebui să găsiți echilibrul între mărime și confort.

4) Mergi pe utilitate

Cel mai bun mod de a vedea din prima dacă un produs promoțional va fi sau nu folosit de catre cei care îl primesc este filtrul utilității,  dacă vouă vă este util și celor din jur le va fi cu siguranță util.

Două exemple de produse promoționale care sunt lipsite de utilitate din punctul nostru de vedere sunt acestea:

Produse-promotionale-inutile

Primul are o capacitate mică și formă greu de potrivit pe lângă alte USB-uri. De obicei în fiecare laptop există minim 3 USB-uri din care unul e ocupat cu portul de mouse. Mai rămân minim 2 care dacă sunt ocupate de primul stick va face frustrantă folosirea celui de-al treilea port USB.

Am ales al doilea produs pentru că de obicei e folosit ca pretext pentru a da audienței un obiect util pe timp de iarnă. De obicei plasticul construit este dur și zgârie parbrizul neavând nicio parte din cauciuc care să nu zgârie parbrizul. Noi nu recomandăm genul acesta de produse.

Fii inteligent! Nu arunca banii pe fereastră pe lucruri inutile, gândește-te dacă îți sunt ție utile  și dacă răspunsul e da cu siguranță le vor fi și altora.

5) Fii creativ

Ne vom lega tot de pixul promoțional, si de ce nu cu un pic de imaginație poate fi un obiect multifuncțional în care se pot încorpora mai multe funcții.

A fi creativ înseamnă a adăuga o valoare mai mare acelui pix și una din modalități e să gasiți un pix cu lanternă, cu USB sau stilus, care să încorporeze mai multe funcții utile. Da, o să-mi spuneți pixul cu stick USB și stilus ( touchpen) e prea scump, da ar veți oferi ceva diferit, la care investiția se va întoarce mai repede. Gândiți-vă că puteți reface cheltuielile de marketing și puteți tăia alte produse promoționale din plan care să nu fie așa utile. În final veți avea un produs care va ține cel puțin câțiva ani, deci vizibilitate mai mare în timp. 

Gandiți-vă că doar a oferi  un produs promoțional de valoare și cu utilitate nu e de ajuns pentru a avea cel mai mare impact. O altă modalitate de a fi creativ constă în a personaliza produsul promoțional pe lângă logo-ul firmei sau brandului cu un mesaj care sa aibă impact, sau sa fie împachetat într-un ambalaj care să stârnească curiozitatea și interesul. De exemplu organizația Alzheimer’s New Zealand a distribuit un produs promoțional banal la prima vedere pentru a promova un mesaj creativ și de impact social puternic pentru o anumită categorie socială.

Au creat un USB sub formă de radieră pe care au scris mesajul. “Your memories. Save them.”( Memoriile tale. Salvează-le. ) pe care l-au distribuit la o conferință de presă și au creat brand awareness prin însăși ideea simplă dar creativă.

Stick USB personalizat Alzheimer's Erasers

Sau pentru a ilustra efectele de slăbire în urma utilizării  suplimentului de slăbit, o companie din Manilla a utilizat un rucsac cu șnur personalizat cu o fustă a cărei talie se strânge la închiderea rucsacului fiind oferit la fiecare achiziție de flacon cu suplimente.

Rucsac cu snur personalizat GNC

De aceea vă sfătuim să nu folosiți aceleași obiecte ieftine pentru aceleași campanii ca anul trecut în speranța că dacă oferiți mai multe produse ieftine veți fi cunoscuți de o masă de oameni mai mare. Nu contează de câte ori dai ci mai ales ce dai și cum dai!

6) Alegeți momentul și mesajul

Da, mesajul și momentul sunt importante!  Într-adevăr contează mesajul de pe produsul promoțional dar nu vom vorbi despre acesta. E vorba de mesajul care-l transmiți când oferi acest cadou, efectiv de dialogul cu persoana care urmează să primească acest cadou.

Fie că ești la un târg, la o întâlnire de afaceri a oferi produse promoționale cadou este un bun moment de a “sparge gheața”  și pentru a deschide o conversație nouă. Câteodată e nevoie doar de atât, și în momentul imediat există o comunicare între cei doi participanți, cel care oferă și cel care primește.

Nu recomandăm oferirea cadourilor în perioade de vârf, să zicem înainte cu o zi de Craciun pentru ca în perioada aceea toata lumea e aglomerată și nu puteți stabili o discuție viitoate și cel care primește nu se poate concentra la ceea ce primește. Dacă o faceți cu 4-5 zile și-l găsiți pe cel cu care doriți să discutăți mai relaxat, produsul promoțional sau cadoul corporate va avea un impact mai mare.

Într-un studiu făcut în USA, legat de impactul, expunerea și influența produselor promoționale 52% din participanții la studiu au declarat că au facut afaceri în viitorul apropiat cu cei care le-au oferit produsul promoțional și 52,1 % au declarat ca au avut o impresie mai favorabilă dupa ce au primit un produs promoțional.

Deci momentul și mesajul trebuie corelat cu o persoană, astfel utilizând produse promotionale vei avea o mai mare memorabilitate pentru că această regulă se bazează pe legea reciprocității, o persoană se simte îndatorată cuiva de la care primește un cadou. Dacă acea persoană nu există această lege nu mai are loc.

7) Evită promoționalele cu viață scurtă

Încearcă să alegi produse promotionale care vor fi în preajma celui care le folosește mult timp și de dorit și în preajma celor care coexistă cu cel care a primit cadoul. Cu alte cuvinte, în loc să folosești un mousepad personalizat încearcă mai degraba un rucsac de laptop personalizat.

Sacoșele de cumpărături spre exemplu pot fi un accesoriu ce sunt folosite pe toată perioada anului de la cumpărăturile uzuale până la a cără lucruri grele în timpul vacanțelor.

 În concluzie produsul trebuie să fie cât mai expus pe o perioadă cât mai mare de timp.

8) Nu fi demotat și nu te limita

Știm, stick-urile de 2 GB sunt mai ieftine dar sunt demodate, mai ales dacă mai sunt și incomode de introdus în portul USB al laptopului ca acesta.

În primul rând toată lumea folosește stick-urile USB și la alte aplicații. Doamne ferește să-i dai unui inginer proiectant un astfel de stick personalizat de 2GB care folosește fișiere Autocad de mari dimensiuni. Cu siguranță îl va da mai departe copiilor săi mici să se joace cu el.

Oferă în schimb un stick USB personalizat metalic de 16 GB cu numele firmei care să aibă prindere la chei sau la buzunar.

Stickuri USB metalice cu prindere la cheie

 

Nu te gândi la produsele promotionale doar la acele pixuri albe personalizate ieftine sau la acele sacoșe din material nețesut. Sparge barierele și visează, orice produs poate fi transformat în produs promoțional chiar și unul de brand.

9) Adaptează-te mediului

Aceasta înseamnă să oferi produse promoționale din mediul în care îți desfășori activitatea. De exemplu dacă ești o firmă care importă piese auto oferă  un mouse wireless sub formă de mașină sau un compresor auto sub forma de roată.

Produse promoționale pentru industria auto

Dacă sunteți în domeniul comerțului online, oferiți cadou clienților o lampă USB sau un stick USB – produse care vor fi folosite de cei care iau deciziile în fața laptopului gândindu-se la a plasa o comandă pe site-ul dvs.

Iar dacă faceți parte dintr-o fabrică ce produce cărămidă, vă recomandăm produse care trebuie să aibă liniaritate cum este acest pix metalic cu riglă, nivelă, stylus și capuri de șurubelniță.

Pix Troika Construction

10) Măsoară, măsoară și iar măsoară

Fiecare produs promoțional îți va aduce un contact sau chiar un partener de afacere. Calculează cât a fost efortul și ce avantaje ai obținut. Produsele promoționale sunt un mod inteligent de a crește afacerea ta.

În concluzie e o lista lungă care ar trebui să vă ajute să alegeți produsul promoțional care vă va maximiza costurile și  vă va aduce avantaje pe termen lung. Indiferent de industrie, este o idee bună să cumulezi un produs promoțional care să respecte cele 10 reguli cu o strategie de marketing.

 

 

Urmărește-ne!
0

Related posts

Leave a Comment